lördag 6 juli 2013

Helgutflykt till Dalarna

Packade cyklarna och drog till Mora igår efter jobbet för att tillbringa en dag i svärföräldrarnas stuga på Sollerön, innan vi drar vidare till Rättvik och Mörksuggejakten i morgon. Det är 5e deltävlingen i MTB-långloppscupen där Tomas just nu ligger på en 3e plats i H30, så det är spännande värre! Jag misstänker att det är storform i antågande så det blir kul att se vad han kan göra i morgon.

Själv älskar jag att åka runt på de här MTB-tävlingarna. Passar alltid på att få mig några mil riktigt fin MTB-cykling på väl uppmärkt bana innan starten går, för att sedan placera mig någonstans längs med banan på lämplig plats för vätskelangning. På så vis får jag cykla fina banor men slipper hetsen och tävlingsträngseln.. nog för att mountainbike kanske är roligaste träningsformen men faktum är att jag gärna hoppar tävlandet här. Alldeles för klaustrofobiskt för mig.

Idag kan jag inte heller klaga på cykelterrängen. Efter frukosten styrde jag iväg mot Gesunda men istället för att hoja uppför backen vek jag sedan av söderut längs med Siljansleden (tillika banan för Fäbolunken, som jag för övrigt tänker försöka vinna nästa år ;-) Det är en riktigt fin del av leden som annars kan vara rätt stökig. En del tekniska partier och ganska kuperat men helt klart cykelbart och bitvis kanonstig! Efter en sån tur är jag dock rätt slut nuförtiden så större delen av eftermiddagen tillbringades på en filt med en bok med ett avbrott för dopp i Siljan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar