måndag 16 september 2013

Roddintervaller

Att ställa in alla planer för gårdagen var ett klokt beslut, behövde det. Var knappt itanför dörren på hela dagen, frånsett en kortare promenad med Babybjörnen mellan två regnskurar. Jag försökte sova lite på dagen men har tyvärr extremt svårt med det, räcker att någon liten tanke dyker upp i skallen så ligger jag och klurar på det istället för att somna.

Men en lugn dag fick vi a alla fall så när Tomas kom hem från jobbet kände jag mig ändå hyfsat taggad att dra iväg och träna.

Sprang till gymmet, det är inte mer än drygt en kilometer så det räknas knappt men ändå jäkligt skönt att dra på lite och få igång kroppen! Det funkar faktiskt väldigt bra att få ihop träningen. Kör några pass med barnvagnen på dagtid, backintervaller och distanslöpning tex funkar fint. Även styrka på utegymmet kan gå ibland om fröken sover riktigt djupt... sen turas vi om att träna kvalitétspass på kvällarna, för min del har det då framförallt handlat om rullskidor men planen är att gradvis köra mer och mer löpning igen. Tomas cykelpendlar 16km till jobbet så han får sin mängdträning där.

i alla fall, väl framme på gymmet drog jag till konditionsmaskinerna och satte mig i den mest förhatliga, roddmaskinen. Men igår var även den ok, det är så himla skönt att bara vara igång igen! 7 x 3 min blev det och höll ett tempo under 2.10/500m. Om det är bra eller dåligt har jag ingen uppfattning om, men svettig blev jag!

Sprang hem så fort jag kunde, kände mig lätt och glad. Sen blev det knappt mer än en dusch innan jag stupade i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar