söndag 6 april 2014

Tillbaka till nordön!

Så sitter man på färjan igen, den här gången med riktning norrut. Tänk att det snart gått två månader! Samtidigt som jag vill stanna tiden och bara fortsätta resa runt såhär - Dricka en massa kaffe på mysiga fik, äta lunchmackor i solen,morgonmysa i sängen med mina bägge älsklingar, springa runt bland bergen och bara ha det bra - så visst ska det bli skoj att komma hem också. Träffa vänner och familj igen, börja jobba! Jag är ju rutinknarkare så en del av mig ser fram emot vardagsrutiner igen. Men ännu är det länge dit, nu ska vi maximera vistelsen på nordön med en halvmara för Tomas och en bergsmara för mig och däremellan har vi siktat in oss på de bästa MTB - och löpområderna. Det blir grymt. 

Först blir det två dagar i huvudstaden Wellington där vi förhoppningsvis ska möta upp med en gammal kollega till Tomas. Vi har också snokat upp en löparbana där vi tänkte spendera en riktig  familjedag med maxade tusingar. Perfekt att turas om att springa och leka med Frida :-) 

Efter att jag skrev inlägget om brist på tempopass har det faktiskt blivit majoritet just sådana. I går 10 km snabbdistans och i morse 2 x 3 km intervaller. Kan väl inte påstå att det går vare sig lätt eller rasande fort, men det är ingen katastrof. Ett pass på bana nu så kan jag med gott samvete återvända till bergen sen :-) 

Trött tjej på färjan

Det är höst på Nya Zeeland, men trots det runt 23-24 grader varm på dagarna. Inte alls fel! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar