lördag 3 augusti 2013

Cykelutflykt

Dagens cykelutflykt till Ekerö började mindre bra med en praktpunktering på bakhjulet efter att några puckade idioter verkar ha tyckt att det var en bra idé att dekorera cykelbanan med krossade glasflaskor. Som tur var hade jag knappt lämnat gården så det var bara till att traska tillbaka och byta till racern. Väl iväg fick jag en riktigt fin tur ut till Brostugan där jag mötte upp Tomas och Magnus dragit ett varv på fornstigen, vilket jag hoppade över idag. Tänkte att dom kanske fortfarande var lite slitna efter all cykling i alperna och jag hade ingen lust att vänta på dem efter varenda backe, så jag och Lillan tog med ett gäng sommarprat i lurarna och drog vår egna tur! 

Kittad för cykeltur
 Efter en rätt lång lunchpaus vid brostugen fick jag sällskap av Tomas hem, rätt tacksamt att få lägga sig på rulle då motvinden tilltog...

Magnus tredje Wienerbröd

Nöjd efter cykeltur och köttbullemacka?

Laddar för hemfärd
Lite gruvsam inför hemfärden, det var ändå 2-3 mil hem och min fysik är inte riktigt tillräknelig i dessa dagar. Gick fint fram till Ågestavägen bara sådär är 5-6km kvar, men där höll turen på att ta slut. Det är så skumt, inte så att jag gradvis blir tröttare och tröttare utan plötsligt tar bara all energi slut! Finns ingenting som svarar i muskelväg och så lite lätt illamående och yrsel på det. Det har hänt 2-3 gånger tidigare, tack och lov har jag haft krypavstånd hem vid alla tillfällen. Den här gången hade jag lite torkad frukt kvar som jag petade i mig och det räckte för att lura sockerfreaket till hjärna att jag skulle få trampa hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar