fredag 23 augusti 2013

Misslyckad försök

Klockan är 21.30 = läggdags för småbarnsföräldrar. Man får vara rädd de dyrbara sovtimmarna. men först en liten rapport från dagens gymbesök som får betraktas som mindre lyckat test. Ammade lillan vid kl 6 och kände mig sen så vaken så jag tänkte passa på att komma iväg till gymmet då dom öppnar kl 7, med förhoppning att hinna hem innan det var dags för nästa matning. Planen höll inte. Tydligen vaknade lillan ganska snart efter att jag gått och ville ha mer käk. Vi hade ju förberett med utpumpad mjölk i kylen som Tomas skulle kunna ge henne, det hade funkat bra med koppmatning då vi låg inne på BB så vi trodde inte det skulle vara något problem.

Men liten har blivit större (fyller ju en hel vecka idag!), och framförallt mer aktiv. Mat ur kopp var inget hit alls, mycket bättre att smaska direkt ur produktionsapparaten. Så stackars Tomas hade ett nästan omöjligt uppdrag att hålla henne belåten tills jag var tillbaka 1,5h senare.

Och för egen del kan jag inte påstå att träningen var någon hit heller. Stod först 30 min på Crosstrainer vilket funkade rätt bra för alla leder och muskler och fogar och sånt, men pulsen blev skyhög direkt och det kändes verkligen att kroppen var ur balans. Så det blev till att ta bort typ allt motstånd och bara köra lite lätt cirkulationsträning. Gick sen över på att göra lätt styrka, gick väl ok men inte heller det kändes speciellt givande. Så rätt snart packade jag ihop mig själv och drog hem till mina älsklingar. Kändes betydligt bättre att vara där!

Nä, i morgon är det jag och lillan som tar en promenad till gymmet och fryser kortet en månad. Varken hon eller jag är redo för större aktiviteter ännu. Det räcker bra att bara vara ännu ett tag till. Barnvagnspromenader och hemmagym får utgöra träningen några veckor framöver.

Dagens reflektion - Det är rätt skönt att bara inse sina begränsningar ibland!

Men såklart, jag hann ju ändå ta ett sånt där underbart superfånigt spegelgymfoto =) Det har jag längtat efter sen jag började skriva bloggen.

Ser ut som jag opererat tuttarna. Sån här klyfta kommer jag aldrig någonsin ha igen, och lika bra är väl det.
Inget vidare att släpa på uppför fjäll och alptoppar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar