onsdag 7 augusti 2013

Rullskidor 4 dar innan BF

I morse lyste motivationen med sin frånvaro men jag plockade ändå fram rullisarna igen. Helt krasst måste jag säga att det börjar bli rätt trist att gå hemma och vänta... trots att jag försöker hitta på en massa små projekt och pyssel här hemma. Så även om jag inte är sugen att träna så är det ändå ett sätt att fördriva lite tid. Och man mår ju alltid så himla gott efteråt även om det tar emot att ge sig iväg.

Men som så många gånger tidigare vände det helt när jag blivit lite varm och kommit igång. Det kändes riktigt bra i staktagen trots stormagen, hade ett sommarprat i lurarna och njöt av den monotona rytmen i stakningen. Provade trycka på lite och fick en bra känsla, kroppen var med på noterna. När jag efter dryga 6km vände hemåt kom jag på mig själv med att tävla lite mot klockan. Vad fasen, varför inte? Nu kör vi!

Sneglade på klockan när jag svängde in framför porten, visade att det hade tagit 53 minuter att köra 13km, ett snitt på ca 4 min/km med en väldigt lugn början.

Kan inte låta bli att känna mig lite nöjd

Varm och nöjd efter passet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar