lördag 10 augusti 2013

Proppen har gått!

Igår innan jag skulle åka in till stan för att skryta med vänner om årets bedrifter under en After Work på Clarion (vad heter det om man inte jobbat??) gick den omtalade slemproppen. Ett av de sätt som en förlossning kan starta på om man googlar. Yes! tänkte jag, nu är det på G! Men efter lite mer googlande kan jag konstatera att det inte säger just mer än ATT det kommer att ske, sen kan det dröja allt från några timmar till ett par veckor... och allvarligt, att jag ska föda ett barn är inte direkt big news.

Nice med helg i allafall, även om jag själv nu är ledig för jämnan så slipper jag vara ensam hemma på helgen. Idag tog Tomas cykeln och hojjade iväg mot Nackareservatet medan jag packade in rullisarna i bilen och körde till Hellasgården. Bev en ToR till Flatensjön innan jag mötte upp grabbarna grus och Helena för lunch. Himla skönt att bara sitta och äta och prata i lugn och ro och inte ha en enda tid att passa. Man kan till och med kosta på sig att bara sitta och inte prata en stund. Man kan tex sitta och kolla på en fågel som äter rester från alla kvarlämnade tallrikar.

Men om lunchen var dagens höjdpunkt så var träningen bottennappet, känns faktiskt som kroppen börjar vara inställd på annat... konstigt ;-)

Badet efteråt var desto skönare! Underbara sommar.

Svalt en hjälm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar