tisdag 27 augusti 2013

Formkoll

Efter en skön inledning av gårdagen med en utflykt till Tyresta var jag sen lite sugen att kolla av hur  det egentligen stod till med formen. Eftersom rullskidor visat sig funka riktigt bra blev det dessa som fick stå till förfogande för denna övning. På med pjäxorna och iväg till Orhem där vi har en testbana på 3,3km som jag klockade på vid ett par tillfällen förra hösten. Ett djupt andetag och iväg!

Fikapaus

Pappa är i alla fall nöjd. Lillan sov mest
Lite väl taggad kanske, efter ett par hundra meter stod pulsen nära max och jag insåg att jag fick sänka ambitionen något om jag skulle hålla hela vägen. Men när jag väl funnit en bra intensitet så kändes det allt bättre ju längre jag kom, och trots att jag var tvungen att staka uppför alla backar (kan inte köra med frånskjut, blir lite för "långt" steg då och jag har ingen lust att dra upp något som just håller på att läka... utan att gå närmare in på det) så tyckte jag att jag hade rätt bra kräm i armarna på spurtrakan.

Stannade klockan på 11.05. Precis samma som jag låg på för ett år sedan. Skillnaden är väl att då kunde jag köra 3 sådana rundor i rad, nu var jag rätt knäckt efter en.

Nöjd i alla fall med formbeskedet åkte jag hem och meddelade sambon de positiva resultatet, varpå  jag får det upplyftande svaret: "Låter som du var dåligt tränad i fjol".

Inga krusiduller här inte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar