måndag 5 augusti 2013

Vecka 40!

Måndag igen. Det är en helt ny erfarenhet förmig att vara ledig såhär utan att ha en massa inplanerat eller vara ute på resande fot. Tycker alltid det känts som lite slöseri med semesterdagar att "bara" vara hemma. Men som det är nu vågar jag inte göra några längre utflykter utan håller mig i närområdet, ständigt med telefonen till hands. Och såhär en dag in på andra veckan kan jag ju konstatera att 1 - Man hinner göra en jäkla massa smågrejer här hemma OCH ha en massa tid över att bara ligga och slöa, läsa och umgås med andra lediga vänner och 2 - Jag skulle bli tokig att ha det såhär jämnt. Nog för att jag älskar att bara ligga och läsa men inte flera timmar i sträck... 

I vanliga fall skulle jag i och för sig passat på att träna en massa och då skulle rastlösheten lösa sig själv, men jag kan liksom inte köra på så himla hårt just nu. 

Men helt vila gör jag inte, efter att ha plockat isär och putsat upp rullskidorna kunde jag igår inte låta bli att testa dem. Senast jag körde var drygt en månad sedan, och då kändes det inte alltför bra då jag fick lite känningar från ryggen och tyckte inte jag kunde ta i med magen alls utan att få sammandragningar. Svårt att staka utan att jobba med magmusklerna...  Så det var inte med så stora förväntningar jag gav mig iväg på en testrunda igår, men det gick faktiskt riktigt bra! Kan såklart inte pressa på för hårt, men det blev ändå 8km med måttlig intensitet. 

Följde upp morgonpasset med lite shopping av trädgårdsdynor och ett styrkepass på gymmet. Laxmiddag på det och så avrundades slutligen dagen som cykelsällskap till Tomas som sprang till utegymet i Farsta. Han körde styrka och jag hejade. Ett kvällsdopp blev det också men sen var det soffläge resten av kvällen. 

Natten var asdålig, hade en massa sammandragningar och trodde nästan det var dags, men nänä, hon bara retas den lilla skrutten. 

Inspirerad av gårdagen rullskidpass gav jag mig iväg på en runda idag igen, hade hört att det skulle vara rätt nice att köra inne på Skogskyrkogården. Och jag blev inte besviken, fina trafikfria asfaltsvägar. Lite väl platt kanske men det passar ju ypperligt för gravidåkning =). En slinga på 3,5km fick jag ihop där inne och med transportsträcka på 2x4km blev det hela 11km åkning idag. Även om jag verkligen börja längta efter att få bli sådär kräktrött så känns det ju ändå väldigt bra att kunna köra på såpass bra!

Mindre än 1 vecka kvar nu till BF... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar